تعمیر لوازم خانگی

تعمیر تخصصی لوازم خانگی

تعمیر لوازم خانگی

تعمیر تخصصی لوازم خانگی

تعمیر ماکروفر

یکی از دستگاه هایی که در چند سال اخیر کاربرد فراوانی در آشپزخانه منازل پیدا کرده است، ماکروفر ها می باشند. ماکروفر به دلیل اهمیت بالایی که در پخت و پز سریع از خود نشان داده است، مورد استقبال بسیاری از بانوان قرار گرفته است. ماکروفرها به طور کلی سیستم یکسانی در ارتباط با نحوه کارکرد خود، دارند هر چند در مدل ها و با مارک های مختلفی روانه بازار شده باشند.

ماکروفر هم مانند بسیاری از لوازم برقی دیگر خانه ممکن است دچار ایراد شود و احتیاج به تعمیر پیدا کند.

تعمیر ماکروفر، کار هر شخصی نیست و به عبارتی، شخصی که به انجام این کار مشغول است باید آموزش و مهارت کافی در ارتباط با تعمیر ماکروفر را در مراکز تخصصی دیده باشد. چون این وسیله به یک دستیار خوب در آشپزخانه تبدیل شده است و هیچ کس دوست ندارد به دلیل عدم مهارت کافی تعمیرکار، این دستیار خوب را برای همیشه از دست بدهد و مجبور باشد جایگزینی برای آن تهیه کند ( آنهم در وضعیت نوسانات قیمت ها)!

مشکلات عمده و اصلی در بحث تعمیر ماکروفر چی مواردی هستند؟

سیستم کار ماکروفرها پیچیده نیست اما برای رفع مشکلات آنها اولین قدم تشخیص درست مشکل است. برخی از مشکلاتی که عموما برای ماکروفرها پیش می آید عبارتند از:

کم شدن نور لامپ داخلی یا کارنکردن آن:

 که این مشکل، یا به دلیل سوختن کامل لامپ است و یا بهم خوردن تنظیمات ماکروفر یا مشکل در سیم کشی و صفحه پنل.

گرم نشدن غذا در داخل ماکروفر: 

که این امر ممکن است به دلیل عدم ولتاژ کافی برای گرم کردن و سوختن دیود و یا معیوب بودن خازن و یا خرابی قفل درب ماکروفر

خاموش شدن ماکروفر در میانه کارکردن:

این مشکل هم به احتمال قوی به بسته نشدن درب ماکروفر آنهم به دلیل خرابی قفل آن برمیگردد. در مواقعی هم به خرابی فن ماکروفر و خازن و سوئیچ ها مربوط می شود.

از این دست از مشکلات و ده ها نوع مشکل مختلف دیگر نیز می تواند برای ماکروفرها بوجود بیاید، که البته اگر به درستی تشخیص داده شوند، به راحتی میتوان آنها را تعمیر کرد.

تعمیر ماکروفر مانند تعمیر هر وسیله برقی دیگر، باید با مهارت کافی انجام گیرد و تعمیر آن را نباید دست کم گرفت.

البته بهترین کار برای اینکه کار ماکروفر به تعمیر نکشد، همان نگهداری صحیح و استفاده درست از این دستگاه است. در حقیقت همان جمله همیشگی و البته درست، پیشگیری بهتر از درمان!! 

مثلا در انتخاب ظروفی که برای گرم کردن غذا در ماکروفر قرار می دهیم، دقت کافی را داشته باشیم و ظروف فلزی را در ماکروفر استفاده نکنیم. استفاده از همین ظروف در اکثر مواقع منجر به ایجاد جرقه و خطر آتش سوزی و مستهلک شدن ماکروفر را به همراه دارد. به اندازه و نه خارج از حد تعادل از دستگاه کار بکشید. دقت در این مسئله به طول عمر قطعات ماکروفر کمک بسزایی خواهد کرد.

تعمیر ماکروفر را به دلیل وجود پیچیدگی های الکترونیکی به دست متخصص این کار بسپارید. و از صرف هزینه های بالا ، جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد